اینترنت پر سرعت VDSL

VDSL مخفف عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line به‌معنی «خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا» است و در مقایسه‌ با ADSL شباهت بیشتری به اینترنت کابلی (Cable Internet) دارد.

درواقع گرچه VDSL نیز بر مبنای DSL توسعه داده شده است، اما بین این فناوری و اینترنت کابلی شباهت‌هایی به‌چشم می‌خورد. براساس گفته‌‌های کارشناسان، VDSL می‌تواند نسبت ‌به ADSL تا سه برابر سرعت دانلود بالاتری را فراهم کند. نکته‌ی مهم دیگر درمورد این فناوری، به سرعت آپلود برمی‌گردد. سرعت آپلود اینترنت‌های VDSL به ‌میزان ۱۰ برابر بیشتر از ADSL است.

نسل اولیه‌ی سرویس‌های VDSL مبتنی ‌بر سیم‌های مسی با توانایی انتقال فرکانس ۲۵ کیلوهرتز تا ۱۲ مگاهرتز هستند. این سیگنال نشان می‌دهد نسل اول VDSL می‌تواند سرعت دانلود ۵۲ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۶ مگابیت‌برثانیه را ارائه دهد. سرویس‌های VDSL پتانسیلِ این را دارند که سرعت آپلودی در حدود ۶۰ مگابیت‌برثانیه را به کاربر ارائه دهند؛ البته دریافت این سرعت بالا، به معیارهای مختلفی بستگی دارد. اگر فاصله‌ی کمی با مرکز مخابراتی داشته باشید، امکان دستیابی به این سرعت بالا نیز برایتان فراهم می‌شود.

مشاهده تعرفه

ثبت نام